تحقیق ، پزوهش و گردآوری

کمک در تهیه منابع تحقیق در به سرانجام رساند پژوهش و مقالات شما در همه مقاطع و تمام رشته های تحصیلی

تحقیق ، پزوهش و گردآوری

کمک در تهیه منابع تحقیق در به سرانجام رساند پژوهش و مقالات شما در همه مقاطع و تمام رشته های تحصیلی

کاوشکده با یاری جستن از تیمی مطلع و دانش پژوه دارای منابع غنی برای کمک به دانشجویان و محصلین عزیز می باشد امید است خدمات ارائه شده مورد توجه شما بازدید کننده عزیز قرار گیرد.

زندگی نامه امام رضا (ع)

جمعه, ۱۵ آبان ۱۳۹۴، ۰۹:۲۹ ب.ظ

امام هشتم علیه السّلام فرمودند :

هر کس مصائب ما خاندان را یادآور شود و به خاطر آنچه بر ما رفته است بگوید ، روز قیامت در مقاماتی که خواهیم داشت همراه ما خواهد بود و هر کس با یادآوری مصائب ما بگرید و دیگران را بگریاند ، دیدگاه وی در روزی که چشمها می گریند نخواهد گریست و هر کسی در مجلسی بنشیند که در آن امر ما احیا شود « معارف و مناقب ما در آن یاد می شود » قلبش در روزی که دلها در آن می میرند نخواهد مُرد .»


برای دیدن ادامه موضوع به لینک ادامه مطلب مراجعه کنید

مختصری از زندگی امام رضا (ع):

حضرت امام رضا علیه السّلام در روز یازدهم ماه ذی القعده سال 148 هـ .ق  در مدینه متولد شد . پدرش حضرت موسی کاظم علیه السّلام و مادرش امّ ولد معروف به «ام البنین» می باشد . نام مبارک ایشان حضرت علی است و القاب هایی نیز دارد که عبارت است از : رضا ، سراج الله ، نوالهدی ، قره عین المؤمنین ، فاضل  ، صابر ، صدیق وزکی . مشهور ترین لقب ایشان «رضا» است . چون خدا و رسولش در آسمان ها و زمین از او راضی و خشنودند ، و کینة آن حضرت اباالحسن ، ابو علی و ابوالقاسم است .

امام هشتم دارای صفات حمیده و بسیار پسندیده بود ، مقام او از جهات فضیلت و مکرمت ، صبر و شکیبایی ، معرفت ، وجود و بخشش ، و علم و عمل غیر قابل توصیف است . آن بزرگوار همیشه به یاد خدا ذکر می گفت شبها قائم اللّیل و روز ها روزه دار بود . حاجات مردم را برآورده می ساخت و هرگز کسی را رد نمی کرد ، هیچ وقت در میان سخن کسی سخن نمی گفت . همیشه خنده رو بود ، در تاریکی شب به خانة فقرا و بینوایان سرکشی می کرد و برای آنها نان و درهم می برد .

 

 

امام ثامن و ضامن

کسی که روزی نیازش بر آستان رضاست                 زبی نیازی سلطان ملک استغناست

امام ثامن و ضامن رضا که در دو جهان                    رضای خاطر او موجب رضای خداست

کمال دین بر ولای علیّ و حُبّ رضا                       بر پیشگاه خدا و رسول شرط دعاست

عنایت حضرت امام رضا (ع) به سلطانی :

در مدّت توقّف حضرت رضا علیه السلام در شهر نیشابور روزی امام وارد حمام شد . سلمانی برای تراشیدن سر مبارک آن حضرت به حضور معرفی شد و شروع به کار کرد . در خاتمه امام توجهی به سنگ دست وی نمود و سنگ به طلا تبدیل شد . سلمانی گفت : یابن رسول الله ، من از شما طلا نمی خواهم ، تقاضای دیگری دارم .

فرمود : آنچه میل داری بخواه . عرض کرد : در آن وقتی که ملک الموت برای قبض روح من حاضر شود ، فراموشم نفرمایی . امام فرمود : طلا را بردار ، قول می دهم که هنگام مردن هم تو را فراموش نکنم . روزی حضرت در مجلس مأمون خلیقه عباسی بود و در حالی که کلیة وزرا و رجال مملکت اطراف او بودند . یکباره صدای حضرت را شنیدند که فرمود لبیّک ، و امام را ندیدند . به فاصلة مدتی کم دیدند که حضرت روی مسند نشسته است . مأمون عرض کرد . یابن رسول الله ، کجا تشریف بردید ؟ فرمود : در راه که آمدم ، مرد سلمانی در شهر نیشابور از من خواست که هنگام مرگ کنار او حاضر شوم ، من هم به او قول دادم . اکنون در این مجلس صدای او را شنیدم که در حال احتضار بود و مرا می طلبید .به وعدة خود وفا کردم ، کنار بسترش رفتم و سفارش او را به ملک الموت نمودم .

نظرات  (۱)

یا ضامن آهو ما رو دریاب...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی